الخميس، 6 أغسطس 2009

حلمت بـ((صـــلاح الدين القليــــــوبى))


انا جيت انهارده احكيلكم حلم كميل ياريت يتحقق .. ياااااااه هنرتاح كتير موت

((( طبعا هو مش حلم هو مجرد اسلوب للتعبير عن الفكره )))

حلمت خير اللهم اجعله خير.. انى قابلت شاب وسيم كميل اوى خالث


لابس ابيض فى اسود ... وراكب عربيه تويوتا كرولا .. بس بجد كانت جامده موت

وحاطت جيل فى شعره والصراحه شعره جميل اوى .. اللهم لا حسد يعنى

سألته انت اسمك ايه..قالى: عبـــــــــــود .. لالالالالالالا بهرج قالى اسمى صلاح الدين

يا فرحتى لما عرفت انه صلاح الدين .. قلتله بس فوكك انت الى هتقدر تحققلى امالى وتشيل غيوم الحزن عن ايامى ايها الشاب الكميل الوسيم


قالى: ليه انتى شيفانى صلاح الدين الايوبى .. انا صحيح صلاح الدين بس صلاح الدين القليوبى لسه جاى من بنها

قلتله مش مهم المهم انك هتعمل حاجه كويسه وتخلى الدنيا وردى وفوحلقى وجميع الالونانات الكميميلات


قالى : اه اكيد ادعى بس ان احنا نقدر نكمل المسيره ونعمل حاجه

قلتله: هايل يا كميل.. وياترى ايه اول حاجه هتعملوها؟؟

قالى: اولا وليس فى الاول هروح أحرر الأسرى من كافتيريا الجامعه واخليهم يحضروا المحاضرات عشان يناموا فيها بدل ما فلوسهم طايره على الكافيهات كده .. ناخدها احنا


قلتله: يااااااه انت فارس احلامى الى كنت بدور عليه من زمـــــــان


قالى : طبعا يا بنتى منا مش هسكت عند كده انا هخليهم كمان يجيبوا الاكل بتاعهم والشاى معاهم فى المحاضرات ويعزموا على الدكاتره كمان .. امال احنا ناس بنعرف الذوق


قلتله : تمام زى ما كنت بتمناك كلك رقه .. كلك زوق.. كلك ... انتوا فاهمين بقى


قالى: انا كنت بفكر نعمل حركه تحررونسميها ( فوكك من الى يشكك)

ونخلى كل شاب يدفع ربع جنيه لما يجى يدخل المدرج عشان يحضر المحاضره .. واى شاب قاعد على الكافتيريا نخليه يدفع نص جنيه..


قلتله : تمام اوى اوى خالص جدا .. كده هتكسبوا كتير


قالى : اكيد احنا ناس فاهمين استراتيجيه الشاب هم هيدفعوا فى كلتا الحالتين .. ولانهم بيحبوا الكافيهات والكفتيريات هيدفعوا نص جنيه كده هنجمع فلوس كتيره


قلتله: طب وهتعملوا ايه بالفلوس دى يا شاب يا كميل يا وسيم


قالى : لا متفهمنيش غلط احنا هنوجها صح .. هتمعلهم حفلات ورحلات باسعار رمزيه 25 جنيه للفرد وكل واحد يطلع مع المزّه بتاعته ونوديهم رحلات ترفيهيه تحت عنينا

قلتله : هايل اوى هتاخدنى معاك على حسابك بقى


قالى : نعـــــــــــم وانا بتعب واشقى عشان اطلعك على حسابى ولا ايه.. وبعدين معندناش بنات بتدخل ديسكو .. احنا رجاله ودمنا حامى


قلتله: يااااااااااه انت زى ما انت كده كنت بدور عليك من زمان اوى.. شاب كله نخوه ورجوله


قالى : اه طبعا.. احنا هنطلعهم رحلات للملاهى وصالات الديسكو عشان يبقوا تحت عنينا امال ايه .. احنا مبنحبش قله الاحترام..


قلتله: ونعم الشباب ايوه كده .. كده صالات الديسكو والملاهى هتبقى محكومه بضوابط


قالى : اه وبعد ما فلوس الرحلات تخلص هنعمل مظاهره

قلتله : ليه بقى ..

قالى : ايــــــــــــه انتى نسيتى .. لازم نرجع نحررهم تانى من الكفتيريا.. دى حركه كفاح جامعى يا بنتى احنا بنتعب اوى


قلتله : لا عندك حق.. انت قولتلى اسمك صلاح ايه؟؟؟؟


"ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم "

احنا ليه مستنين حد يحسسنا اننا واقعين فى مشكله ضخمه فى الجامعات بتاعتنا

لحد امتى هنفضل كده ولحد امتى هنقول احنا بندن فى مالطه؟

مش مستحيل ابداً ان التعليم يتطور للاحسن

ما دمت انت وانا وكل الى زينا مازالوا موجودين

هناك تعليقان (2):

  1. دوليتا مش عارفه ارد اقولك ايه
    والله بجد رائــــــــــــــــــــــــــع
    لا فوق الرائـــــــــــــع
    عاجبني الاسلوب جدا بيجذب جدا
    استمرررررررررررررررررررررررررررري
    تقبلي مروري
    خوخه

    ردحذف
  2. ميرسى اوى لردك ومرورك الجميل يا خوخه

    بجد اسعدنى تواجدك ورأيك الجميل

    ردحذف

اهلا وسهلا بالناس الى شرفتنا